تولید آنتی دیابت جدید و قرص گیاهی کنترل قند خون در داروسازی سها

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از تولید تحقیقاتی چندین محصول جدید آنتی دیابت و طراحی فرمولاسیون قرص گیاهی کنترل قند خون برای نخستین بار در شرکت داروسازی سها خبر داد.
به گزارش ایرنا از سازمان تدارکات پزشکی، علی رضا عسکری از تولید 12 قلم انواع داروی ضد دیابت از جمله متفورمین 1000 و 500، سیتاگلیپتین 25 ،50 ، 100 و سیتافوربت در دو دُز 50/500 و50/1000 در شرکت داروسازی سها وابسته به این سازمان خبر دادند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی افزود: علاوه بر این، توسعه محصولات جدید (طراحی و فعالیت های وابسته) شامل آنتی دیابت خوراکی ترکیبی دو جزئی و ســه جزئی و همچنین قرص متفورمین که این دارو با پروفایل آزادسازی 12 ساعت که کاملاً مشابه نمونه خارجی است در مرحله اخذ پروانه و تکمیل پایداری تسریع شده است.

وی ادامه داد: این داروهای جدید در راستای بهبود کیفیت زندگی بیماران دیابتی و کاهش تعداد قرص مصرفی بیماران اهمیت بالایی دارد.

عسکری افزود: در راستای همین هدف، قرص گیاهی کنترل قند خون برای اولین بار در تحقیقات سها در حال فرمولاسیون است که از این محصول مقالات متعدد و مطالعات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.