استاندار تهران: هیچ بیمار کرونایی در پشت در بیمارستان‌ها نمانده است

استاندار تهران با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بیمار کرونایی در پشت در بیمارستان‌ها نمانده است، اعلام کرد: در پیک چهارم کرونا بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در تهران افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: اقدامات خوبی در پیک چهارم شیوع کرونا در سطح استان تهران انجام شد که از جمله آن می توان به افزایش تخت های بیمارستانی اشاره کرد که موجب شد هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان معطل نماند.

به گفته وی، در این راستا بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی افزایش یافت تا در این حوزه دچار چالش و بحران نشویم، در حال حاضر 50 درصد ظرفیت تخت بیمارستان های دولتی برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده که این به معنای کاهش چشمگیر درآمد آن هاست، لذا لازم است در رابطه با پرداخت نقدی توسط بیمه ها اقدام موثری صورت بگیرد.

استاندار تهران ادامه داد:‌ اقدام دیگر فعال سازی مراکز 16 ساعته و 24 ساعته بود که موجب کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها شد و همچنین با راه اندازی خط تلفنی 6070 که ابتکار ستاد مقابله با کرونای تهران بود موجب شد که بیماران از سردرگمی خارج شوند و راهنمایی و پاسخگویی مناسبی توسط این خط تلفنی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تهران با 14 میلیون جمعیت و ویژگی های خاص از جمله تراکم جمعیتی با همکاری اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی توانست در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اقدامات موثری را انجام دهد که جای تقدیر از همکاری اصناف وجود دارد.

به گفته استاندار تهران، در حال حاضر متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به بالای 70 درصد رسیده که در این میان باید از شهرداری تهران نیز به دلیل لغو تحریم ترافیک و کمک به افزایش فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد، بی تردید در ادامه این مسیر نباید هیچ گاه از مراقبت و جدیت خود کم کنیم و کماکان در حالت پیک مراجعه قرار داریم و هنوز فوتی های قطعی و غیرقطعی 150 نفر است و بستری ها زیاد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش آمار فوتی ها اشاره کرد و گفت: در سال جاری 4.5 درصد بستری ها منجر به فوت می شود در حالی که در سال گذشته حدود 11 درصد بستری ها فوت می کردند.

محسنی بندپی همچنین بر لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تاکید کرد و گفت: قطعا ورود نیروهای جدید به بدنه زمان بر خواهد بود به همین منظور درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است و باید تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به ویژه استان تهران بازنشستگی آن ها تمدید شود.

وی با اشاره به آمادگی اجرای واکسیناسیون در استان تهران تاکید کرد: ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تأمین شود.

به گفته استاندار تهران، فرمانداران در سراسر شهرستان های استان تهران نیز موظف هستند این کمیته متناظر را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند که در استان تهران یک و نیم میلیون نفر جمعیت بالای 60 سال داریم که تزریق واکسن برای آن ها باید در دو دُز انجام شود لذا می طلبد که تمهیدات ویژه ای در سطح استان تهران از طریق کمیته واکسیناسیون برای در نظر گرفتن مکان های تزریق واکسن اتخاذ شود.

استاندار تهران در خصوص فعالیت اصناف نیز گفت: با مشورت خود اصناف پیشنهادی ارائه شد که با کاهش ساعت کاری و تشکیل کمیته ای نسبت به افزایش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف اقدام شود که در حقیقت اصنافی که فعالیت آن خللی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد نمی کند بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.