غربالگری 100 مبدا ورودی در آستانه دومین عید کرونا برعهده هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: غربالگری ۱۰۰ مبدا ورودی در آستانه دومین عید کرونا به جمعیت هلال احمر سپرده شده که انجام تست‌های سریع در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به عهده این جوانان خواهد بود.
به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، ‌کریم همتی عصر سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رفیق خوشبخت ما، اظهار کرد: امسال با توجه به مساعدت های دولت و سازمان برنامه بودجه بخشی از کمبودها در انبارهای هلال احمر جبران شد اما هنوز به ایده‌آل ترین حالت که آرامش جامعه را تامین کند نرسیدیم و امیدواریم با حمایت مجلس بخش لجستیک و انبارهای هلال‌احمر برای امدادرسانی در بحران ها تقویت شود.

همتی افزود: در حوزه‌های آموزش و راه‌اندازی اردوگاه‌های فرهنگی برای جوانان نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد:‌ یک نکته مهم هم راه اندازی خانه‌های هلال است؛ چشم انداز جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی بیش از 38 هزار خانه هلال بر محوریت داوطلبی در سراسر کشور است که تاکنون 4200 خانه با همت مدیران هلااحمر راه اندازی شده است.

شهید سردار سلیمانی به گردن همه ایرانی ها حق دارند

 همتی ادامه داد:‌ شهید سردار سلیمانی به گردن همه ایرانی ها حق دارند و به سختی می‌توان این دلاوری‌ها را جبران کرد، با این حال جشنواره “رفیق خوشبخت ما” در هلال احمر راه اندازی و 43 هزار اثر در 15 رشته به این جشنواره ارسال شد که اتفاق خوبی را هم رقم زد.

 رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود:‌ سازمان جوانان یکی از درگاه‌های ورودی هلال احمر که اعضای آن 50 درصد از اعضای دو میلیونی این جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ در واقع همه اعضای جوان این سازمان در همه‌ی بخش‌ها همچون دانشجویی، طلاب و دیگر قشرها در قالب پیکره اصلی هلال‌احمر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت :‌ در جمعیت هلال‌احمر 8 تا 10 هزار نفر کارمند هستند و باقی اعضا، ارتش داوطلبی هستند که در صحنه ها به میدان می‌آیند و مردم را تنها نمی‌گذارند.

 این جشنواره شامل آثاری ازجمله شعر، روایت، پوستر، فیلم کوتاه و غیره بود. بیش از 14 هزار دل نوشته،  96 انیمیشن، بیش از هزار فیلم کوتاه،  101 اپلیکیشن،  6590 نقاشی، بیش از 5 هزار پوستر، نمایشنامه و بیش از 10 هزار اثر شعر به دست دبیرخانه این جشنواره رسید.

افتتاحیه جشنواره نیز با حضور نایب رئیس اول مجلس برگزار شد. این جشنواره در راستای دستور مقام معظم رهبری برای معرفی و تبیین مکتب شهید سلیمانی و تلاش برای فرهنگ سازی در این زمینه برگزار شد.