نماینده رهبر انقلاب در هلال‌احمر: هلال‌احمر پرچم نخست امید و آرامش خاطر مصیبت دیدگان است/ سیل‌مهربانی مردم در حوادث سیل اخیر، نمایش اتحاد،

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تأکید کرد: هلال احمر در ایران پرچم نخست امید و آرامش خاطر مصیبت دیدگان است
به گزارش روابط عمومی شرکت پخش سها هلال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ حجت الاسلام والمسلمین معزی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان و مسلمانان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان و با تبریک فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به همه تلاشگران این نهاد مردمی و خدمت رسان، هلال احمر را سازمانی خیریه برشمرد که از مردم است و برای مردم خدمت می کند.  
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تبیین شاخص های اصلی فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزود: همه تلاش‌های این نهاد مردمی و عام‌المنفعه برای کاهش درد و آلام مصیبت‌دیدگان بر پایه حفظ کرامت و شخصیت انسانی آسیب‌دیدگان و نیازمندان است.
 
وی با اشاره به اینکه این نهاد مردمی در نودو‌هفت سال فعالیت خود در ایران همواره پیشتاز در کمک به آسیب دیدگان حوادث گوناگون بوده است، ایران را کشوری حادثه‌خیز در جهان عنوان کرد و افزود: بر این اساس، وظیفه بزرگ جمعیت هلال احمر حفظ آمادگی برای رویارویی با این حوادث است به‌گونه‌ای که در حوادث سیل اخیر در مناطق مختلف کشور این آمادگی و همدلی به خوبی به نمایش گذاشته و سبب رضایت و آرامش متاثرین این حادثه تلخ شد.
 
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر در همین زمینه به همت همگانی ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: در این حادثه همچنین سیل محبت و همدلی ملت سرافراز ایران اسلامی نیز سبب شد تا علاوه بر حضور در مناطق سیل زده و کمک به آسیب دیدگان، تنها از طریق جمعیت هلال احمر ۱۵۰ میلیارد تومان کمک های نقدی نیز به منظور بازگشت زندگی سیل‌زدگان به شرایط عادی جمع‌آوری شود.
 
تاکید بر داوطلبانه بودن فعالیت‌های اعضای هلال احمر در مواقع حضور در صحنه‌های حادثه نکته دیگری بود که نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به آن اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای جمعیت هلال‌احمر، کارمندان این نهاد مردمی نیستند، بلکه به صورت کاملاً داوطلبانه در فعالیت‌های خیرخواهانه این مجموعه خدمت می‌کنند و این خود نشان‌دهنده فرصت ایده‌آل جمعیت هلال‌احمر برای حضور انسان هایی است که روحیه بلند خدمت به همنوع داشته و بستری برای تحقق این مهم خواستارند.
 
بمناسبت هفته هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به سخنرانی پرداخت. وی با یادآوری این مطلب که باید برای گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر در جامعه تلاش کنیم روایاتی از معصومین علیهم‌السلام در این زمینه بیان کرد و افزود: از همه ملت عزیز ایران اسلامی تقاضا می‌کنم که همراهی با هلال احمر برای کمک به بازگشت زندگی سیل زدگان به شرایط عادی در این ماه مبارک و الهی را فراموش نکنند.

 در این مراسم رئیس جمعیت هلال احمر ایران، جمعی از مدیران ستادی، مدیران و کارکنان سازمان ها و بالغ بر ۵۰۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان تهران در کنار شرکت کنندگان این مراسم که در دانشگاه تهران برگزار شد حضور داشتند.