استفاده از داروهای نسل جدید برای درمان رگ‌های گردن

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: امکانات درمانی کشور به خصوص در دو دهه اخیر برای بیماران دچار مشکلات عروقی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار شده است
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مسعود قاسمی صبح جمعه در حاشیه همایش یک روزه بررسی روش‌های تشخیص و درمان تنگی عروق و بیماری مشترک افزود: درمان به موقع تنگی عروق بدن در روند سلامتی بیماران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با اعلام اینکه بیش از ۱۵ سال است که روش باز کردن رگ های عروق گردن و داخل مغز با استنت و بالن در کشور انجام می شود، افزود:  موضوعی که ما در این همایش به آن توجه داریم بررسی تنگی رگ‌های قلب و تنگی های شدید پیشرفته مغز است.

وی با اشاره به اینکه روش های درمانی مدرن و داروهای نسل جدید برای رفع تنگی عروق گردن در دنیا مورد مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: استفاده از روش های درمانی مدرن و داروهای نسل جدید گام بزرگی در مسیر درمان این قبیل بیماران است.

قاسمی ادامه داد: استفاده از داروهای نسل جدید به جای عمل جراحی شانس درمان بیماران را افزایش داده و بسیاری از مواقع امکان استفاده از تکنیک های درمانی را برای پزشکان تسهیل کرده است.

وی افزود: درمان های دارویی بسیار مدرن و ضدانعقادی نسل جدید باعث شده بیماران در مراحل بسیار سخت‌تر نیز درمان شوند.