جولان آنفلوانزا در کشور/ فاصله را رعایت کنید و ماسک بزنید

یک متخصص بیماری‌های عفونی، از شیوع آنفلوانزا در کشور خبر داد
به گزارش خبرنگار مهر، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص شیوع ویروس آنفلوانزا گفت: از دو الی سه هفته پیش با موجی از ویروس آنفلوانزا در کشور مواجه شدیم که همزمان با اتمام سفرها و مراسم اربعین آغاز شد و زودتر از سال‌های قبل درگیر شیوع آنفلوانزا شدیم.

وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل شیوع آنفلوانزا اوایل آبان ماه رخ می‌داد، افزود: امسال از مهرماه با شیوع آنفلوانزا مواجه شدیم و همزمان با بازگشایی مدارس با چرخش ویروس، تعداد زیادی از افراد مبتلا شدند و امیدواریم تا هوا سرد نشده، این موج کاهش پیدا کند و وقت برای واکسیناسیون افراد حساس وجود داشته باشد تا با خطرات زیادی مواجه نشویم.

طبرسی در خصوص زمان مناسب برای تزریق واکسن آنفلوانزا تصریح کرد: از اول مهر ماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوانزا است و افرادی که ریسک بیماری بالایی دارند و بیش از 65 سال سن داشته و همچنین بیماران دارای نقص ایمنی، وزن بالا، زنان باردار و کودکان زیر 6 سال در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها در دسترس است و بهتر است افرادی که در اولویت هستند، سریع‌تر نسبت به تزریق اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد معمولی که علائم سرماخوردگی دارند، سریع‌تر خوب می‌شوند اما وقتی علائمی همراه با تنگی نفس و سرفه طولانی مدت شود باید به پزشک مراجعه کرده تا با استفاده از داروهای ضد ویروسی بهبود یابند.

رئیس بخش عفونی مسیح دانشوری گفت: پیشگیری آنفلوانزا شبیه کرونا است و افراد باید با شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک جلوی شیوع بیماری را بگیرند.

طبرسی افزود: کرونا فعلاً کم شده است و شیوع آن نسبت به آنفلوانزا در جامعه کمتر است.